Kokers (3+)

16-10-16, 11:00
voor kinderen van 3-7 jaar

Lees onze recensie

Lees de recensie van Iris (8)

Een stad, een bos, een huis, een speeltuin...

Twee dansers bouwen met kartonnen kokers hun eigen wereld. Hoe kun je een wereld opbouwen of afbreken? Bouw je samen of alleen? Welke spelletjes kun je spelen? Wie bepaalt de regels om het spel leuker te maken? In Kokers ontdekken twee dansers hoe je samen kunt spelen. Een beeldende voorstelling over plezier maken, uitdagen, troosten en er voor elkaar zijn.

Na het succes van Kleur (2+) en Ondersteboven (2+) duikt Gaia Gonnelli opnieuw de studio in om een spannende en prikkelende peutervoorstelling te creëren. In haar werk combineert zij dans met andere kunstdisciplines. Haar interesse ligt in het maken van werk dat kinderen prikkelt om hun eigen, autonome verbeeldingskracht te gebruiken. Kokers is de derde voorstelling van Gaia Gonnelli voor de allerkleinsten. Wederom werkt zij samen met Wiebe Gotink, hij componeerde ook de muziek voor Kleur en Ondersteboven. Zijn fascinatie betreft vooral de versmelting van dans en muziek en de onuitputtelijke mogelijkheden om hiermee te spelen.

Gaia Gonnelli (Italië 1971) is choreograaf, performer en dansdocent. In Amsterdam volgde zij de opleiding Moderne Dans aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. Sinds 2002 creëert Gaia zelf. Voor een volwassenpubliek maakte zij voorstellingen bij Cadance, DansWerkplaats Amsterdam, I like to watch too en De Stilte. In 2009 creëerde Gaia haar eerste voorstelling voor kinderen: Voorstelling gezocht (6+). Sindsdien is dit de doelgroep waar zij zich voor voornamelijk mee bezig houdt. Tot begin 2016 was Gaia als artist in residence verbonden aan Dansmakers Amsterdam, waar zij in 2013 Kleur (2+) produceerde in coproductie met Festival 2 Turven Hoog. In 2014 richtte Gaia haar eigen stichting Dadodans op. Hiermee produceerde zij Ondersteboven (2014) en Kokers (2016), beide coproducties met Dansmakers Amsterdam.

Concept, choreografie Gaia Gonnelli Dans Bryan Atmopawiro, Niels Weijer Muziek Wiebe Gotink Lichtontwerp Erik van Raalte Kostuums Asalia Khadje Repetitor Kateřina Dietzová Artistiek advies Wies Bloemen, Suzy Blok Zakelijke leiding Gysèle ter Berg Productieleiding Susanne Tuny Publiciteit Rinske Verdult Grafisch ontwerp, foto Jeroen van Pelt Een productie van Dadodans | Gaia Gonnelli Coproductie Dansmakers Amsterdam Mede mogelijk gemaakt door Fonds Podiumkunsten, Amsterdams Fonds voor de Kunst, VSB fonds, Prins Bernhard Cultuurfonds

Locatie:
Maaspodium

St. Jobsweg 3